Russische portretten - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu Russische portretten - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu

Russische portretten

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 Juli 2008 | Rusland, Moskou

De stereotype manier van poseren voor blanke (sport)vrouwen, door onderzoekers ook wel ‘stoeipoes’ genoemd, trof ik aan in Psychologie Magazine, dat een artikel in het zomernummer wijdde aan beeldvorming in de media van sporters. Tennissters als de Russin Maria Sharapova dragen bij aan dit beeld. Met poseren voor reclamecampagnes verdient zij al meer dan met toptennis.

Wij waren in Rusland als toeristen. Wij, dat zijn Jelle en ik, twee Nederlanders te midden van de Russische dagjesmensen in Pskov, zusterstad van Nijmegen, de paarsgepluimde vlakten en bossen van die omgeving en in museum-stad St. Petersburg. In de krap twee weken dat we er rondwandelden, hebben we een gratis spoedcursus poseren bij toeristische attracties mogen volgen. De prototypes en onze zwakke imitatiepogingen vind je hieronder.

• 20 Augustus 2008 - 16:05

Corry:

Hoi Kirsten,
    Wat een leuke manier om mensen te fotograferen op een reis. Levert schitterende beelden op en een doorsnee van de bewoners van een land.

• 21 Augustus 2008 - 08:27

Margreet:

Wat leuk om weer wat van je te lezen. Je Afrika avonturen las ik veel later............computerproblemen!! Nu weer "deelnemer" en blij met berichten! Aantrekkelijke foto's! Verliefd dus! Prachtig en zeer gegund!
    Heet hij Jelle Br. Co.?
    Hij lijkt er op.

Rusland (o.a.) blijft trekken zo ik zie.

• 23 Augustus 2008 - 17:36

Bianca:

Heb genoten van jullie mooie portretten, zowel van de bevolking en toeristen als jullie tweetjes :o)!
    Ik krijg er helemaal de reiskriebels van.