Hotel Africana - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu Hotel Africana - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu

Hotel Africana

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Maart 2008 | Oeganda, Kampala

Het hotel is groot. De lange gangen met bordeauxrode tapijten op de vloer en donkerhouten lambriseringen doen me onwillekeurig denken aan Sovjethotel Intoerist, maar toen ik vanmorgen de gordijnen opende, keek ik recht in de gapende snavel van een maraboe. Welkom in hotel Africana, Kampala, Uganda. Een week lang zal ik in deze internationale enclave verblijven, waar ik een Protection Stand-by Capacity Training volg. Deze is mij aangeboden door Danish Refugee Council, in de hoop mij inzetbaar te maken voor humanitaire missies. Het kan dan gebeuren dat ik binnen 72 uur op een of andere hotspot moet zijn. Bij wijze van voorbereiding op zo’n situatie kreeg ik de uitnodiging voor deze training alvast kort tevoren, met een bulk leesvoer van 269 pagina’s en huiswerkopdrachten op de koop toe.

Van Uganda zal ik mij voornamelijk op grond van het uitzicht en een wandeling door de stad in de spaarzame vrije tijd een beeld moeten vormen. Dus nu zit ik in de binnentuin van het hotel en constateer ik dat de aarde op plekken waar het gazon is afgesleten inderdaad zo rood is als ik mij de Afrikaanse aarde altijd heb voorgesteld. Wild krijg ik weliswaar niet te zien, maar met open mond heb ik de vreemdste vogels gadegeslagen die hier zomaar boven de palmen rondcirkelen. Het personeel groet beleefd, maar ontspannen. Aan de andere kant van mijn kamerdeur hoorde ik een kwartierlang kletsen voordat er werd geklopt of ik misschien ook was had. Niet zo’n hoge werkdruk, blijkbaar. Dat geldt niet voor ons, deelnemers aan de training: wij hebben een vol en interessant programma.

www.hotelafricana.com

  • 05 Maart 2008 - 16:26

    Ameike:

    Hee Kier,

    Nu zit je alweer ver weg. En ik had je nog willen bellen om je veel plezier te wensen...Bij deze! Hoop dat het interessant is en dat je misschien toch nog wat meer te zien krijgt van Uganda.
    En anders: geniet van de gekke vogeltjes en de rode aarde!

    Tot gauw maar weer!
    Liefs, Ameike

  • 05 Maart 2008 - 17:52

    Edwin:

    he wow, dat klinkt heel bijzonder.
    good luck!!!!!

  • 05 Maart 2008 - 18:03

    Bianca:

    Ik geniet en droom mee bij je beschrijvingen van de marabou's en de rode aarde...misschien raak je na die kleine voorproefje ook verknocht aan dit prachtige land en de mensen :o)
    Ben heel benieuwd wat je van de training vindt en of je deze binnenkort in de praktijk mag brengen!
    Please greet the people overthere (typisch ugandese uitspraak :o))and enjoy,

    Liefs, Bianca

  • 05 Maart 2008 - 19:11

    Sjef:

    Lieve Kirsten,
    Ik wil wel graag weten welke vogels je allemaal gespot hebt ! Maar natuurlijk hoop ik in de eerste plaats dat je de training goed doorstaat. Succes en sterkte ermee.

  • 05 Maart 2008 - 20:01

    Mariette:

    Wooow, Kirsten, dit is het leven in een stroomversnelling. Ik hoop dat je ervan geniet. Afrika, het meest verwaarloosde en toch zo vitale continent, daar strijk je zomaar neer. Geen wonder dat de maraboes je aangapen...

  • 05 Maart 2008 - 20:42

    Richarda:

    Lieve Kirsten,

    Leuk om al zo snel hier ook een berichtje van je te lezen, na je pas gisterenochtend te hebben uitgezwaaid en het 'mobieltjes-contact' van gisteravond.
    Geniet fijn, naast het drukke programma en adem goed de Afrikaanse lucht in: ik kan je verzekeren dat die verslavend is.

    Kus van mamma

  • 05 Maart 2008 - 20:50

    Margreet:

    Oh, wat leuk om weer van je te horen! En ik merk al dat je je niet hoeft te vervelen!
    Boeiend........en ben benieuwd wat je van deze intensieve opdracht (en straks: opdrachten) vindt en gaat vinden.

    Ik hoor graag!
    Was je al eens in Afrika?

  • 05 Maart 2008 - 22:31

    Hakuna Matata!:

    Ik feliciteer jou door het vrolijk roepen van de Afrikaanse kreet "hakuna matata!" ("geen zorgen, wees gelukkig!"), nu ik lees dat je warempel een speciale opleiding op dat grote continent volgt. Het leven is vol verrassingen! Veel plezier en blijf gezond.
    Hartelijke groet van Arnoud (Maarten zit nog in Nepal...)

  • 06 Maart 2008 - 08:28

    Carsten:

    foto's foto's foto's!

    Het is onwerkelijk om dit bericht te lezen naast foto's van besneeuwde landschappen.

    veel plezier!

  • 06 Maart 2008 - 12:05

    Nienke:

    Heee, dat wist ik helemaal niet! Wat super, zeg. Wat een kans! Het klinkt spannend allemaal.
    Geniet ervan!

  • 07 Maart 2008 - 08:39

    Ez:

    Hey Kirsten,

    Wat heb je het weer treffend beschreven. Ben jaloers op je! Hopelijk is het niet alleen leerzaam, maar kun je ook wat van de omgeving zien en genieten.
    En als je terug bent, gaan we écht wat afspreken, deal?

    Liefs Ez

  • 07 Maart 2008 - 10:08

    Niels:

    Ik wist niet dat je al zo snel naar die training zou gaan!!! Veel plezier iig! :-)

  • 09 Maart 2008 - 21:24

    Christel:

    Hey Kirsten,

    Geniet ervan :) Afrika werkt verslavend!

    Dikke knuf
    Chris

  • 10 Maart 2008 - 22:13

    Jelle:

    Jammer dat de site van het hotel geen vogels laat zien... :)

  • 16 Maart 2008 - 16:20

    Mandy:

    Hoi,
    Een vriendin van mij en ik overwegen om met z'n tweeen naar o.a. Kirgizie op vakantie te gaan en ik vroeg me af of ik jou er misschien wat over mag vragen. Zo ja, zou ik je dan een mailtje mogen sturen? Mijn emailadres is m1144y@gmail.com
    Dankje!!
    Groetjes, Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Welkom op mijn weblog! Ik probeer je op deze plek op de hoogte te houden van mijn reizen, werkervaringen en daarmee verbonden randverschijnselen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 40724

Voorgaande reizen:

01 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Home sweet Home

Landen bezocht: