Het fluwelen seizoen - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu Het fluwelen seizoen - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van Kirsten Verpaalen - WaarBenJij.nu

Het fluwelen seizoen

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 Oktober 2007 | Kyrgizië, Bisjkek

Op mijn vinger jeukte nog een muggenbult toen vorige week de sneeuwwolken samenpakten boven de stad en ik alvast op zoek ging naar de nepbontjas die ik ooit van mijn ex-schoonvader heb gekregen om te voorkomen dat mijn eierstokken zouden bevriezen, waardoor ik hem geen kleinkinderen zou kunnen baren. Ik droeg hem jaren geleden in Kirgizstan weleens, meer voor de grap dan tegen de kou, want ik zie erin uit als een ijsberin. Maar ik kon het monster niet vinden. Waarschijnlijk hebben mijn ex-schoonfamilieleden hem aan een dankbare nieuwe eigenaar toebedeeld. Vanuit de bergen kwamen toeristen met zongebruinde gezichten, pikhouwelen en vol verhalen over ijsklimmen het guesthouse binnenstampen.

Toch was het vandaag weer lekker warm herfstweer en heb ik van de middagpauze dankbaar gebruik gemaakt om een wandelingetje te maken. Ik kuier over ‘Derzhinka’, na de onafhankelijkheid omgedoopt tot Boulevard van de Vrijheid. De mooiste straat van de stad strekt zich met straatmeubilair in verse legokleuren tussen de eiken voor me uit. Op houten bankjes vleien meisjes zich tegen hun vriendje aan, kinderen schommelen wild onder krullerige lantaarns, mannen lopen met suikerspinvaandels rond en de verkoopsters in de kioskjes hebben nog ijs in de aanbieding alsof het hoogzomer is. De weersvoorspelling voor aanstaande zondag is maar liefst 30 graden, bij een nachttemperatuur van 12 graden. De herfst wordt hier ook wel 'het fluwelen seizoen' genoemd.

  • 13 Oktober 2007 - 17:27

    Ameike:

    Wat heerlijk!
    Het is hier ook lekker herfstweer, maar niet zo warm als bij jou, hoor!

  • 22 Oktober 2007 - 23:02

    Margreet:

    nog steeds jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Welkom op mijn weblog! Ik probeer je op deze plek op de hoogte te houden van mijn reizen, werkervaringen en daarmee verbonden randverschijnselen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 40920

Voorgaande reizen:

01 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Home sweet Home

Landen bezocht: